péntek, január 07, 2011

Torta tej és tojás nélkül – Ircipirci egy éves!

Királylány egy éves születésnapján elrohantunka cukrászdába és hazahoztuk a katicának álcázott tortát. Volt benne minden, ami egy tortába lenni szokott. Túláradó érzelmeimet pedig belerejtettem a gyertyába miközbe azt a torta közepébe böktem.

Ircipircinél ez már nem így zajlott. És nem azért, mert mindenáron be szerettem volna bizonyítani, hogy én biza jó anya vagyok és ha kell átvedlek igazi cukrásznak hanem, mert jelenleg ünnepeltünk tejmentes diétán van. A cukrászdák polcain nem roskadoznak efféle édességek, a meglevő tonnányi recepteskönyvemben se gyakori. Így hát elő a laptoppal és irány a virtuális receptlesés. Pár napot vett igénybe (nem sokkolódni, közben más dolgom is akadt bőven és hát maximálisan maximalista voltam a célom tekintetében) mire rátaláltam több hasonló receptre melyekből kiválogatva, alakítgatva megszületett a „mű”:o) ….bevallom, nagyon jól esett kísérletezni, ügyködni és bízni abban, hogy csodás lesz a tortácska.

A tészta:
20 dkg liszt
8 dkg barna nádcukor
fél dl olaj
1 csapott teáskanál szódabikarbóna
1 csapott teáskanál sütőpor
2 zacsi vaníliás cukor
1 evőkanál 10%-os ecet
2 dl víz

A felsoroltakat összekevertem, kimargarinozott, kilisztezett tortaformába (kicsi forma 16-18 cm-es átmérővel) öntöttem és előmelegített (180° C) légkeveréses sütőben 30'-ig sütöttem (tűpróbával azért a vége felé ellenőriztem).
A tészta nem kell meg túlságosan, de pont annyira igen, hogy szép kupolaformája legyen és bőven ketté, de akár három felé is vágható.

Krém:
3 dl zabtej (lehet rizs vagy szója is)
1 csomag főzhető vaníliás pudingpor
3 evőkanál cukor
fél csomag biogesztenye (nincs benne más csak nádcukor meg gesztenye)

A pudingot a szokásos módon (lásd a pudingos zacsi hátoldalát) elkészítettem. Mikor egy picit meghült a gesztenyét hozzámorzsoltam. Bevallom nem volt vele kedvem pepecselni ezért nem törekedtem arra, hogy homogén masszát kapjak,....a gesztenyemassza csomócskákat alkotott a pudingban és én így is hagytam.
A kihűlt tésztát kivettem a formából, kettévgtam ( a tetejét is egy kicsit megvágtam, hogy a marcipánállatka ne essen hanyat) és megtöltöttem a krém nagy részével (egy pici kimaradt, nem akartam túl sokat tenni bele,...a maradékor elnyalogattam:oP )

A tortát karob mázzal vontam be. Ettől a lépéstől féltem a legjobban. Részben azért, mert láttam, hogy a torta máz nélkül is tetszetős és eddigi tortabevonós próbálkozásaim mindig kudarcba fulladtak.

A máz gyorsan elkészült:
15 dkg margarin (Liga, abban nincs tejszármazék)
10 dkg nádcukor
5 dkg karobpor

A margarint felolvasztottam. Zsupsz bele a cukor majd nemsokára rá a karobpor. Mikor a máz szép, keverhető lett hülni hagytam. Langyos állapotában öntöttem a tortára és kanállal igazgattam el (főleg a torta oldalán) a mázat. A kész kis torta pihenni tért a kamrába:o)
Pár óra múlva dekoráltam kb fél perc alatt:o) Egy kis maradék gesztenyét reszeltem a tetejére, erre a reszelékre került a marcipán mókus (Ircipirci a mókuskát párszor a földhöz csapta, Királylány megsajnálta és a gyomrába menekítette.) és az egy szál, de annál peckesebben álló gyertya :o)

A tortának nagy sikere volt. Ircipirci megevett egy teljes szeletett. Mindenki evett belőle és ha nem mondom nem is sejtette volna senki, hogy ez a torta „speciális”.





Pár remek link :o)
http://www.vegagyerek.hu/2008/12/gesztenyekrmes-torta-vegn.html
http://babakonyha.blog.hu/2009/04/06/elso_szulinapi_torta_tej_es_tojasmentes
http://www.hoxa.hu/?p1=forum_tema&p2=78370


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése